
За цим напрямом малі гранти можуть підтримувати проєкти щодо впровадження екологічних ініціатив, надання практичної підтримки, а також розширення та автоматизацією систем екологічного моніторингу, контролю та екологічної звітності в цільових громадах.
Гранти в цій галузі можуть бути спрямовані на:
а) комплексний контроль утилізації твердих відходів, включаючи відходи електричного та електронного обладнання;
б) управління екосистемами з боку регіональних органів влади та ОТГ (наприклад, деградованими землями та лісами, землями з боєприпасами, що не вибухнули, ліквідація забруднення води та ґрунту, затоплення на шахтах тощо);
в) розвиток відновлюваних джерел енергії;
г) покращення доступності та якості питної води.
При розробці проєктних пропозицій ОГС мають взяти до уваги застереження:
1. Уникати проведення очних масових заходів (навчання, конференцій, круглих столів тощо) через обмеження у зв’язку з пандемією COVID – 19.
2. Витрати на закупівлю обладнання, меблів, програмного забезпечення тощо для реалізації проєктів має складати не менш ніж 50% від суми гранту.
3. Співфінансування проєкту є обов’язковою умовою конкурсу.
Співфінансування за рахунок партнерських коштів, коштів місцевих бюджетів або власного внеску ОГС обов’язково передбачається у розмірі не менше ніж 10% від загальної вартості проєкту.
4. МАКСИМАЛЬНІ СУМИ ГРАНТІВ ЗА ЦИМ НАПРЯМОМ:
Проєкти, спрямовані на практичну підтримку органів місцевої влади для відновлення, розширення та автоматизації моніторингу забруднення, контролю та екологічної звітності - $5000
Проєкти щодо ефективного ініціювання, планування та реалізації ініціатив ОГС та громадян, спрямованих на захист довкілля - $5100
Допустимі витрати проєктів за НАПРЯМОМ 6:
- оплата праці персоналу проєкту, включаючи винагороди, страхування та інші додаткові витрати; не може перевищувати 15% від загальної суми гранту;
- витрати на проїзд та проживання команди за активностями проєкту;
- вартість оренди приміщень для проведення заходів;
- витрати на закупівлю обладнання та меблів. Вартість одного лоту закупівлі не може перевищувати 5000 дол. США;
- витрати на канцтовари та витратні матеріали;
- витрати на оплату послуг експертів/консультантів, розробників інструментів оцінювання, онлайн додатків тощо;
- витрати за субпідрядними договорами (проведення вебінарів, семінарів, організація харчування учасників заходів, транспортне та логістичне обслуговування тощо);
- інші витрати, пов'язані безпосередньо з виконанням проєкту (поширення інформації, процес оцінки, переклад, публікації, комунікації тощо), включаючи фінансові послуги (зокрема, банківські перекази і комісії).
Неприпустимі витрати:
- оплата оренди офісу та комунальних платежів;
- оплата ремонтних робіт приміщень та обладнання;
- придбання землі, будівель, транспортних засобів;
- борги та резерви на покриття збитків і боргів;
- виплата відсотків;
- податки, включаючи ПДВ;
- борги третіх сторін;
- представницькі витрати.
Усі витрати мають бути обґрунтованими та відповідати видам діяльності за проєктом.