За цим напрямом проєкти можуть підтримувати громадську роботу для підвищення рівня участі громадян, а саме для забезпечення більш широкого та швидкого доступу до публічної інформації та прийняття рішень, або удосконалення діяльності органів місцевого самоврядування шляхом розвитку співпраці влади з групами громад / спостерігачами / громадськими радами та адвокатськими групами. Відповідно до цього напряму, проєкти мають сприяти підвищенню якості послуг, прозорості процедур місцевого фінансового адміністрування та сталому розвитку цільових громад.
Проєкти цього напряму можуть бути спрямовані на:
При розробці проєктних пропозицій ОГС мають взяти до уваги застереження:
1. Проведення офлайн заходів заборонено у зв’язку з пандемією COVID-19.
2. Витрати на закупівлю обладнання, меблів, програмного забезпечення тощо для реалізації проєктів має складати не менш ніж 50% від суми гранту.
3. Співфінансування проєкту є обов’язковою умовою конкурсу.
Співфінансування за рахунок партнерських коштів, коштів місцевих бюджетів або власного внеску ОГС обов’язково передбачається у розмірі не менше ніж 10% від загальної вартості проєкту.
Допустимі витрати проєктів за НАПРЯМОМ 2:
- оплата праці персоналу проєкту, включаючи винагороди, страхування та інші додаткові витрати; не може перевищувати 15% від загальної суми гранту;
- витрати на проїзд та проживання команди за активностями проєкту;
- витрати на закупівлю обладнання та меблів; вартість одного лоту закупівлі не може перевищувати 3000 дол. США.
- витрати на канцтовари та витратні матеріали;
- витрати на оплату послуг експертів/консультантів, розробників інструментів оцінювання, онлайн додатків тощо;
- витрати за субпідрядними договорами (проведення вебінарів, транспортне та логістичне обслуговування тощо);
- інші витрати, пов’язані безпосередньо з виконанням проєкту (поширення інформації, процес оцінки, переклад, публікації, комунікації тощо), включаючи фінансові послуги (зокрема, банківські перекази і комісії).
Неприпустимі витрати:
- відшкодування ПДВ та інших податків;
- оплата оренди офісу ОГС та комунальних платежів;
- будівельні роботи;
- оплата ремонтних робіт приміщень та обладнання;
- придбання землі, будівель, транспортних засобів;
- борги та резерви на покриття збитків і боргів;
- виплата відсотків;
- борги третіх сторін;
- представницькі витрати.
Усі витрати мають бути обґрунтованими та відповідати видам діяльності за проєктом.